דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שינוע פנאומטי ושימושיו במשק 

מאת    [ 16/05/2013 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 2657 פעמים ]

שינוע פנאומטי ושימושיו במשק

שינוע פנאומטי הוא שינוע של משלוחים שמתבצע באמצעות צינורות הפועלים בלחץ אוויר, וע"י ואקום מעבירים את המשלוח ליעדו.מערכת צינורות זו מורכבת  מחומרי גלם איכותיים, והיא מתוכננת באופן כזה שמאפשר שינוע וניוד של חומרים וניירת בין מחלקות הארגון או ממבנה למבנה. כל מערכת של שינוע פנאומטי נבנית ומהונדסת באופן כזה, שמותאם לצרכי הארגון עצמו. זה אומר שיש לדעת איזה דואר או משלוחים זקוק הארגון להעביר באמצעות דואר פנאומטי- מה הוא מכיל? מה גודל המשלוחים? מה משקלם? ובהתאם לכך בונים את המערכת. הרעיון הכללי של שינוע פנאומטי הוא לאפשר שינוע של משלוחים ודברי דואר ביעילות, במהירות וכמעט ללא מגע יד אדם.

דואר פנאומטי במגזר שירותי הבריאות

קיימים בתי מרקחת רבים שמשתמשים במערכת זו של שינוע פנאומטי. מדוע? שינוע פנאומטי מסייע גם באחסון יעיל של התרופות, תוך ניצול נכון של המשאבים: זמן ומקום. איחסון ידני אורך זמן ממושך יותר, דורש ידיים עובדות ובסופו של דבר הוא יעיל פחות. יתרה מכך, היות ואחסון של תרופות מתייחס לכל סוגי התרופות, כולל היקרות יותר, ומסוכנות יותר כאשר הן בידיים לא מקצועיות, הרי שאופציית שינוע פנאומטי במקרה זה גם מעלה משמעותית את מידת הבטיחות  בנוגע לאחסון התרופות. שינוע פנאומטי מונע אפשרות בה אנשים לא מקצועיים, לא מורשים או לקוחות יבואו במגע או יתקרבו לתרופות אלו. יתרון נוסף של שינוע פנאומטי לצורך אחסון תרופות הוא שהוא מאפשר לרוקח להתמקד במתן שירות טוב ללקוח,  שהתרופה משוגרת ע"י דואר פנאומטי. כך הרוקח לא צריך לנטוש את עמדתו, לאסוף בעצמו את התרופה ולספקה ללקוח. השירות רציף, סבלני ואיכותי יותר. שינוע פנאומטי כמו דואר פנאומטי בבתי מרקחת משפר את רמת השירות ואת רמת ההתקשרות בין הרוקח לפציינט.

דואר פנאומטי בארגונים ובמבנים

מבנה  ציבורי כולל בדרך כלל מספר של אגפים או מחלקות, בניהם עובר הרבה דואר מידי יום. דואר פנאומטי מעלה את רמת הבטיחות והאמינות, ומאפשר לבעלי הארגון להיות שקטים ורגועים בנוגע להגעת הדואר ליעדו. טעויות אנוש יכולות לקרות בכל ארגון, וברגע שמשלוח עובד הרבה ידיים עד שהוא מגיע ליעדו הסופי, הרבה  כשלי אנוש יכולים לקרות מבלי מישים: חבלה בתכולת הדואר, אובדן של המשלוח , הבאתו שלא ליעדו וכו'. דואר פנאומטי פירושו העברת משלוחים באמצעות ואקום, כמעט ללא מגע יד אדם. במובן זו ארגונים יכולים להיעזר בבטחה במערכת שינוע פנאומטי גם ובמיוחד כשמודבר במשלוחים המכילים חומר רגיש או חסוי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב